رشد فیزیک

فیزیک و آموزش فیزیک

Knowledge

Knowledge is not something to be passed on intact to learners. Learners have to make sense of new knowledge themselves ,  to link it to what they know already it in some sense in order to make it their own

Teachers should teach by using of materials  and not just  teach teaching materials

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ۱٢:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/٤/٢٥
تگ ها :

شرکت در کارگاه آموزشی

وضعیت آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی آموزشی ما آن چنان از برآورده کردن - حتی حداقل های - هدف های مشخص شده در برنامه درسی فاصله دارد که همه ی ما کم و بیش از آن آگاهیم . سوای هزینه ای که از طرف خانواده ها و یا اصطلاحا بخش خصوصی می شود  بنا به آمار موجود سالانه بیش از ۶۰ میلیارد تومان صرفا از طریق وزارت آموزش و پرورش برای آموزش زبان انگلیسی هزینه می شود. به این مبلغ ،  هزینه ای که توسط شبکه های تلوزیونی دو و آموزش - که به منظور آشنا کردن دانش آموزان به چگونگی تست زدن در آزمون های چهار گزینه ای کنکور تهیه می شوند ! ـ را باید اضافه کنیم. ولی با کمی پرس و جو و بررسی وضعیت تعدای از دانش آموزان دور و برمان از به هدر رفتن این همه سرمایه ی ملی اطمینان می یابیم.

از منظر برنامه درسی ، اما ، حداقل دو نگاه می توان به آموزش زبان داشت ؛ یا به عنوان یک زبان خارجی و یا به عنوان زبان دوم. در اینجا به دلیل عدم تخصص خودم قصد وارد شدن به تفاوت های این دو دیدگاه را ندارم . ولی بررسی های انجام شده نشان می دهد کشورهایی که علاوه بر درس زبان  از سایر دروس خود نیز - همچون علوم و ریاضیات - جهت آموزش زبان انگلیسی استفاده می کنند در امر آموزش زبان بسیار موفق تر بوده اند. چرا که دانش آموزان در سایر دروس دیگر ،احساس نیاز و ضرورت بیشتری به آموزش زبان می کنند.

با توجه به مقدمه ای که به آن اشاره داشتم قرار است از ۲۰ تیرماه الی ۱۰ مردادماه(۱۱-۲۹  july ) در یک مدرسه تابستانی با عنوان

 English Across the Curriculum : Issues in English Medium Education

شرکت کنم و آنچه بنده در این مدرسه سه هفته ای ـ که به همت بخش فرهنگی آموزشی بریتانیا تشکیل می شود ـ باید بر روی آن کار کنم بیشتر به موضوع زیر باز می گردد:

 How can we help develop the skills of science and maths teachers to teach in English medium

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/٤/۱٩
تگ ها :

گاهنامه ی آذرخش

 

  اولین شماره ی سال اول گاهنامه ی انجمن معلمان فیزیک استان فارس با عنوان آذرخش به دستم رسید. سوای کیفیت کاغذ و نحوه ی چاپ ،  این گاهنامه نسبت به گاهنامه و فصلنامه های بعضی از  استان های دیگر که یکی دو سال است فعالیت خود را در زمینه ی آموزش و اطلاع رسانی فیزیک شروع کرده اند انصافا منسجم تر و حرفه ای تر است. امید است این موضوع موجبات رقابت بیشتر عزیزان همکار در استان های مختلف کشورمان را فراهم نماید.

بدون تردید نقش ارزنده ی همکار عزیزمان آقای علی معصومی در سردبیری و هدایت این گاهنامه انکار ناپذیر و قابل ستایش است. این را از این باب می گویم که در یک جامعه ی غیر علمی و شاید بهتر است بگوییم شبه علمی ، گام نهادن برای برنامه ریزی ، تولید و عرضه ی یک کار علمی با  مشقت و رنج بسیاری  همراه است. 

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ٦:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/٤/۱٠
تگ ها :

نرم افزار Crocodile Physics downloads

دانلود نسخۀ کامل نرم افزارهای کروکودیل

برای دریافت نسخه ی کامل نرم افزارهای کروکودیل فیزیک، ریاضی، شیمی، تکنولوژی و  ICT به همراه رمز عبور اینجا را کلیک کنید.

همچنین اگر به نرم افزار آموزشی دیگری نیاز دارید و یا به کتاب های آموزشی الکترونیک (EBook) روز دنیا ( از تاریخ 2010 تا 2014) در شاخه های مختلف علوم و ریاضی و نجوم نیاز دارید با مشخص کردن عنوان نرم افزار یا کتاب به آدرس software@avang.org ایمیل بزنید.

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 لینک های مستقیم

سایت آونگ ( از فیزیک تا آموزش فیزیک)

بسته های آموزشی فیزیک ( با برترین کیفیت و استاندارد جهانی آموزش فیزیک )

بستۀ آموزشی فیزیک 1 و آزمایشگاه

فیزیک دانشگاهی ( ویرایش 13 سال 2012)

علوم نانو به همراه نرم افزار

المپیاد فیزیک

درک فیزیک

 

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ۱٠:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/٤/٧
تگ ها :