رشد فیزیک

فیزیک و آموزش فیزیک

کلام نخست

کلام نخست :

از آخرین یادداشتم مدت زیادی گذشته ! هر چند بعد از شرکت در کنفرانس جهانی آموزش فیزیک هلند قصد داشتم در زمان کوتاهی پس از بازگشت گزارشی تهیه کنم و روی وبلاگ بزارم ولی تهیه این گزارش نسبتا جامع به دلیل سفرها و مشغله های دیگه - مهم تر از همه ترجمه ی یه مجموعه چهار جلدی فیزیک از سری کتاب های آموزشی انگلستان در سطح GCSE است که وقت زیادی ازم گرفته و تا حالا سه جلد اونا تموم شده و انتشارات مدرسه قراره به صورت تمام رنگی چاپشون کنه -  به درازا کشید و بالاخره دو سه روز پیش-۱۲ مهر ماه - آماده شد و داده ام حروف چینی و صفحه آرایی بشه و فکر می کنم تا چند روز دیگه نسخه ی پی دی اف آن را روی وبلاگ بزارم.

کلام دوم:

روز گذشته ، ۵ اکتبر ، روز جهانی معلم بود و امسال نیز مانند سال گذشته شعار معلمان با کیفیت برای آموزش با کیفیت برای این روز انتخاب شده است. نکته و پیام کلیدی در گزارش روز جهانی معلم در سال ۲۰۰۶ به شرح زیر است :

 اگر شرایط مالی و کاری مانع جبران کمبود ۱۸ میلیون  معلم و تحقق هدف توسعه ی هزاره با عنوان آموزش برای همه تا سال ۲۰۱۵ است ، دولت ها در چهار گوشه ی جهان باید شرایط مالی و کاری را برای آموزش توسعه و ارتقا دهند.

کلام آخر:

واما اتفاق مهم دیگری که در دو سه روز گذشته - ۳ اکتبر - رخ داد معرفی برندگان جایزه نوبل فیزیک در سال ۲۰۰۶ بود. این جایزه به دو فیزیکدان آمریکایی برای کشف شکل مربوط به تابش جسم سیاه و ناهمسانگردی در تابش زمینه ی ریزموج اعطا می شود که از نظریه ی مهبانگ در مورد منشا عالم حمایت می کند.به اعتقاد بسیاری اهمیت جایزه ی نوبل فیزیک  امسال در این است که برای نخستین بار در تاریخ جایزه نوبل است که این جایزه عملا به یک ماموریت فضایی داده می شود. شرح کامل تر را در یادداشت بعدی بخوانید.

 

 

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ۱٠:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/٧/۱٤
تگ ها :