رشد فیزیک

فیزیک و آموزش فیزیک

نقش محیط آموزشی در شکوفایی استعداد

        نقش محیط آموزشی در شکوفایی استعداد

نوشته اند پدر و عموی اینشتین پس از مهاجرت به مونیخ اولین شرکت برق صنعتی را در آنجا تاسیس نمودند . پس از چند سال که این شرکت تاب رقابت با شرکت های بزرگ تر را نیاورد شرکت خود را تعطیل نمودند و در سال ۱۸۹۴ راهی میلان در شمال ایتالیا شدندتا به کسب و کار خود رونقی تازه ببخشند که در آنجا نیز موفقیتی به دست نیاوردند.

اینشتین ، اما ، به همراه خانواده راهی ایتالیا نشد تا در مونیخ دوره ی متوسطه ی خود را به پایان برساند. اما دیری نپایید که با بعضی از معلمان خود ، که بعدها آنها را به گروهبان های مسئول مشق سربازان تشبیه کرد ،  اختلاف پیدا کرد و راهی ایتالیا شد تا به خانواده ی خود بپیوندد. او در ایتالیا  خودش به درس خواندن ادامه داد و پس از چندی برای ادامه ی تحصیل راهی سوئیس شد تا در آزمون  پلی تکنیک زوریخ که مدرسه ای فدرال و دانشگاهی صنعتی بود  شرکت کند که مردود شد.

پس از این عدم موفقیت ،مسئولان دانشگاه به او پیشنهاد کردند که ابتدا باید تحصیلات متوسطه ی خود را در دبیرستانی که در نزدیکی همان دانشگاه قرار داشت به اتمام برساند. نظام آموزشی انعطاف پذیر این دبیرستان و تجهیزات آرمایشگاهی  خوب آن ، انقلابی در اینشتین ایجاد نمود و تلقی او را از مدرسه تغییر داد و موجبات شکوفا شدن استعداد او فراهم گشت  به طوری که توانست در سال ۱۸۹۶ در رشته ی فیزیک پلی تکنیک زوریخ قبول شده و پس از چهار سال فارغ التحصیل شود.

لینک های مرتبط ۱، ۲ ، ۳ 

 

  
نویسنده : روح اله خلیلی بروجنی ; ساعت ۱٢:٥۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٤/۱/٢٦
تگ ها :